Søgemaskineoptimering anno 2018: 4 vigtige områder

Er du godt i gang med at bygge en ny hjemmeside for din virksomhed, så stop lige op et øjeblik… Har du husket at tænke SEO ind i designet? Det skal være enkelt og let at lave onsite SEO ellers er der store chancer for, at du aldrig får gjort det nødvendige arbejde.

Overordnet set kan man inddele søgemaskineoptimering 2018 i 4 kategorier:

1. Søgeord – og det er vigtigt, at det er de rigtige søgeord.

2. Onsite SEO – altså det SEO-arbejde der foregår på din hjemmeside.

3. Offsite SEO – det arbejde der foregår på andre hjemmesider, men som gavner dig.

4. Teknikken – altså det tekniske bag din hjemmeside.

Alle fire emner er i sig selv komplekse, og det er en nærmest umulig opgave at komme til bunds i bare en enkelt af dem. At skulle stå for alle 4 kategorier selv – og samtidig drive en virksomhed – det er nærmest umuligt. Derfor kan du med fordel alliere dig med en SEO-ekspert, og hvis du kan overkomme det, kan I lave en aftale, hvor du selv står for en del af opgaverne, fx onsite SEO. Men kun hvis det giver mening for det samlede billede – og for din økonomi naturligvis. 

Når du skal finde den rette SEO-ekspert, kan du med fordel bede om at se tidligere resultater, så du har noget at sammenligne med.